Jeg har min baggrund i journalistikken, og har arbejdet med digital udvikling i mediebranchen i mere end 15 år.
I 10 år var jeg først redaktionel projektleder og derefter leder af det redaktionelle udviklingsteam og til slut fordybet i digital brugeroplevelse, teknisk performance og analyse hos Ekstra Bladet.
Efter det var jeg leder af produktudviklingen hos Infomedia, der er det største medieovervågningsfirma herhjemme. Udover at stå for arbejdet med at udvikle produkter implementerede jeg en bedre forståelse af brugerne og kunderne og skabte en fælles tilgang til arbejdet med produkter på tværs af organisationen.
Indtil august 2022 var jeg digital chef og rådgiver hos Willmore. Willmore er et bureau og team af rådgivere og specialister, der hjælper medier og andre udgivere med at lykkes digitalt og kommercielt. Mit ansvar var det digitale, brugerforståelsen – og ofte også det tekniske setup.
I dag arbejder jeg med audience development, brugerforståelse, masser af data og udvikling af digital journalistik i Berlingske Media-koncernen.
Jeg udgiver desuden Digital Ugerevy, der er en opsamling på de vigtigste nyheder og tendenser i den digitale mediebranche, og Product in Publishing, der er et nyhedsbrev om “product management” (produktledelse) og digital innovation i mediebranchen.
Skriv til mig på lars@larskjensen.dk