Her er ser du et udvalg af mine seneste artikler. Hvis du har lidt mere tid, kan du også se alle mine artikler.
Måske er nyheder ikke der, pengene er
15. juni 2021 / Willmore
Medier har længe udgivet nyheder nærmest konstant. I en gratis, annoncebaseret verden, hvor klik bestemmer, kan det give mening. Men sådan fungerer en abonnementsforretning ikke.
Medierne og Facebook har smidt handskerne
9. juni 2021 / Kommunikationsforum
Fight, fight, fight! Den nye ophavsret er på plads, og nu skal mediebranchen i gang med at forhandle med tech-firmaerne om betaling. Allerede nu er slagudvekslingen i gang, og Facebook ændrer i visningen af delte artikler.
WSJ’s hemmelige strategi afsløret
29. april 2021 / Kommunikationsforum
Interne magtkampe holder The Wall Street Journal i en pinefuld stilstand. En lækket intern strategirapport viser, hvad der skal til for at skabe et succesfuldt medie.
Er vi på vej i konflikt med Google og Facebook?
30. marts 2021 / Journalisten
Den nye danske lov, som skal få tech-virksomheder til at betale medier, vil forandre internettet. Men de ubesvarede spørgsmål står i kø.
Derfor er mediernes krav til Facebook problematiske
22. februar 2021 / larskjensen.dk
Hvad er op og ned i kampen mellem Australien og Facebook – og hvordan er den danske tilgang anderledes? Og hvorfor handler debatten (igen) om links?
Derfor halter mediernes tech-dækning
28. januar 2021 / Journalisten
Det er både et journalistisk, økonomisk og demokratisk problem, at medierne ikke dækker tech godt nok. Hvis vi vil rette op på det, kan vi lære af mediernes fejl under finanskrisen.
Data Strategy: Why Ekstra Bladet Is Leaving Google Analytics
20. januar, 2021 / Products in Publishing
For many years, Google Analytics has been the go-to tool for website analytics and insights, for publishers as well. Now one of Denmark’s biggest and busiest websites is saying goodbye.
(Artiklen er på engelsk)