Forstå brugerne

Fremtiden tilhører dem, der forstår brugerne

“Tomorrow belongs to those who can hear it coming”

David Bowie

Hvad enten du skaber indhold, produkter eller tjenester, er det ikke til at komme uden om, at det er kunden eller brugeren, der i sidste ende er chefen, der kan fyre os allesammen.

Derfor er det vigtigt, at vi allerede fra starten i lader brugerne komme til orde. Ikke så meget for at høre, hvad de vil have – men mere for at høre, hvorfor de vil have det.

Træk i arbejdstøjet

Mange tror, at løsningen på den gode brugeroplevelse og vejen til succes ligger i data. Og det gør den også et stykke hen ad vejen.

Men når man skal forstå sine brugere, er det ikke nok med smarte værktøjer og Google Analytics. Det kræver, at man trækker i arbejdstøjet og tør udfordre de antagelser, der er om brugerne – og snakker med den. 

Denne mere kvalitative tilgang skal selvfølgelig spille sammen med data og andre kvantitative tiltag.

Den viden skal ind i arbejdet

Jeg har specialiseret mig i både at tale med brugerne og forstå deres behov – og i at få den viden ind i både udviklingen og markedsføringen af det, vi laver til vores brugere og modtagere.

Jeg har arbejdet med den digitale udvikling i mediebranchen i mere end 10 år, både som teamleder og chef for produktudvikling.

Derfor kan jeg hjælpe med udviklingen af digitale medier – fra antagelser til lancering.

Skal vi lave noget sammen?

Jeg bliver motiveret af at løse problemer. Både for dig og dine brugere og modtagere.

Hvis du har lyst til at arbejde sammen eller blot er blevet nysgerrig, så tag fat i mig. Jeg drikker altid gerne en kop kaffe med interessante personer for at høre om spændende ting.

Skriv til mig:
lars@larskjensen.dk