Fremtidens forretningsmodeller: Abonnenter vs. annoncører

Størstedelen af danske onlinemedier er i høj grad finansieret af annoncer. Men er det den rigtige vej at gå?

Jeg udgiver også nyhedsbrevet Digital Ugerevy

2017 bliver (endnu) et spændende og udfordrende år i mediebranchen, både herhjemme og globalt, hvad angår indtjening. Derfor tænker jeg, det er på sin plads at meditere, gruble og fundere lidt over forskellige forretningsmodeller, hvad de kan byde på og betyde for os udgivere.

Læs artiklen →

Opsamling: Medier og teknologi i uge 51, 2016

❓ Hvad er det her?

Hver fredag laver jeg (Lars K Jensen fra Ekstra Bladets udviklingsafdeling) en opsamling indenfor medier, udvikling og teknologi. Her præsenterer jeg noget af det mest interessante, jeg er faldet over i ugens løb.

ℹ️ Lidt om denne uges opsamling

Årets sidste opsamling er her. På grund af ferie udkommer den onsdag i stedet for fredag. Derfor er der lidt mere med, men hvis du mangler noget at kigge på, kan du kaste dig over alle de andre opsamlinger ?.

Du kan også se de fem mest læste artikler ?  her hos os i 2016.

God fornøjelse ?

Læs artiklen →