Nogle af de artikler og blogindlæg, jeg har skrevet om, hvordan du kan forstå dine brugere bedre (og ikke bare finde ud af, hvad de vil have – men også hvorfor) – samt om, hvordan du kan gøre.
Artiklerne er sorteret kronologisk med de nyeste øverst.
Er ForældreIntra et UX-helvede?
Forældreintra er en af de mest omdiskuterede platforme for tiden. Stresser den eller bruger vi den simpelthen bare forkert? Måske ligger svaret i brugeroplevelsen.
Skal man interviewe før eller efter prototypen?
Interviews tidligt i processen kan give vigtig viden til det videre arbejde og det endelige produkt.
Kære medier, sådan kan I forstå jeres brugere
Journalister, kommunikatører og redaktører bør alle kende kunderne og modtagerne. Her får du en konkret metode, Jobs To Be Done.
Journalister er ideelle produkt-interviewere
Brug dine skills et sted, hvor der er tid og plads til de gode interviews.
Product-research: Husk dine “users” og “choosers”
Det er vigtigt at adskille dem, der bruger dit produkter fra dem, der vælger det. Læs hvorfor.
Customer Jobs er ikke kundebehov
Du skal ikke vide, hvad dine kunder vil have – men hvorfor.
Hvad skal medierne tage penge for?
Medier kan have være svært ved at vurdere, hvilke typer af indhold de kan tage penge for. Løsningen er at kende og adressere brugernes ‘Jobs To Be Done’
Hvorfor er brugerinddragelse så svært?
Mange redaktører elsker at kigge på live-opdateret klik-statistik for at kunne give brugerne det, de vil have. Men når det kommer til rent faktisk at inddrage brugerne i de produkter, man laver til dem, så er man anderledes tøvende. Hvorfor?
Brug dit kerneprodukt i din innovation
Kig på den værdi, dit kerneprodukt skaber i stedet for, hvad produktet er.
Patientoplevelse: Designtænkning i sundhedssektoren
Det er ikke kun, når man bygger produkter og udvikler hjemmesider, man skal tænke i brugens oplevelse.
Vi skal finde ud af, hvad folk vil betale for – ikke den journalistik, folk vil betale for
Vi er nødt til at kende vores brugere bedre for at lave bedre produkter.