Fremtidens forretningsmodeller: Abonnenter vs. annoncører

Størstedelen af danske onlinemedier er i høj grad finansieret af annoncer. Men er det den rigtige vej at gå?

Nyhedsbrev

Få en mail, når jeg skriver nyt:

Jeg udgiver også nyhedsbrevet Digital Ugerevy

2017 bliver (endnu) et spændende og udfordrende år i mediebranchen, både herhjemme og globalt, hvad angår indtjening. Derfor tænker jeg, det er på sin plads at meditere, gruble og fundere lidt over forskellige forretningsmodeller, hvad de kan byde på og betyde for os udgivere.

Læs artiklen →

Har vi medier en rolle at spille i skiftet fra sociale til private medier?

Der er ved at ske et skift på de store linjer: Vi flytter os gradvist fra sociale medier (såsom Twitter og Facebook) og i retning af ‘private’ medier (Messenger, WhatsApp, Snapchat etc.).

Det er vigtigt for medier at have en repræsentation på sociale medier, men er det også muligt på de private medier?

Læs artiklen →