Alle artikler

Prioriteret rækkefølge – nyeste artikler er øverst.

 

Facebooks Fake News-fejltagelse

Facebook har fjernet sine Fake News-markeringer. Men de havde ikke behøvet lave dem til at starte med.
[29. december 2017]

5 bud på medieåret 2018 – og en joker

Where’s the money? Indtjening bliver den helt store trend, heriblandt indtægter på abonnenter. Det betyder et øget fokus på brugeren.
[19. december 2017]

Digital Ugerevy #50, 2017 (årets sidste)

Dit ugentlige overblik på medier og digital udvikling.
[15. december 2017]

Hands On: Sådan laver du en tråd med Twitters nye værktøj

Twitter gør det nu lettere at lave tråde. Sådan gør du på twitter.com.
[13. december 2017]

Medier får mindre trafik fra Facebook, mere fra Google

Er Facebook og mediernes dysfunktionelle forhold på vej ind i en ny fase?
[12. december 2017]

Hvad kan en bog fra 1922 fortælle os om mediernes udfordringer i dag?

Skønt vi debatterer “Fake News”, som var det noget nyt, har det dybe rødder. Walter Lippmanns ‘Public Opinion’ giver os en dybde, vi mangler i dag.
[12. december 2017]

Instagram egner sig ikke til aktuelt indhold

Når algoritmen viser indhold, der er flere dage gammelt, skal dit indhold kunne tåle at blive set om nogle dage.
[11. december]

Overblik: Digital Ugerevy #49, 2017

Få opdateringerne og overblikket over ugen, der gik indenfor digitale medier.
[9. december]

Hands On: Sådan planlægger du et tweet (eller andet) til senere med Hootsuite

Du behøver ikke sidde og tweete eller dele tidlig morgen eller sen aften.
[7. december]

Færre klik, flere abonnenter

Medierne er besat af klik, fordi mange tror, at klik viser, hvad brugerne kan lide. Men hvis medierne for alvor vil gå op i, hvad brugerne vil have, skal de gøre dem til abonnenter og droppe klikmanien.
[Journalisten.dk, 4. december 2017]

Digital Ugerevy #48, 2017

Få overblikket over sociale medier, digitale tendenser og teknologi.
[2. december 2017]