Automatiske anbefalinger: En algoritme er aldrig bare en algoritme 26. oktober 2022
Dine data skal analyseres og aktiveres 10. december 2021
Det var hurtigt: B.T. dropper betalingsindhold igen 8. december 2021
Lad være med at sætte hængelåse på dit betalte indhold 15. november 2021
Sådan kom jeg videre fra åbningsraten 19. september 2021
Data sætter brugerne i centrum – men du skal tale med dem 23. august 2021
Product Management i mediebranchen: Her er Hanson-modellen 2. august 2021
Kritik af Kulturministeriets “fake news”-rapport 24. juni 2021
Skal Ekstra Bladet lukke Nationen? 10. marts 2021
FAQ om den nye ophavsret (“link-loven”) 27. februar 2021
Fem ting, du holde øje med i den nye lov om ophavsret 25. februar 2021
Derfor er mediernes krav til Facebook problematiske 22. februar 2021
Interessant: Twitter køber Revue 26. januar 2021
Paywalls og debat 14. januar 2021
Paywalls og demokrati 13. marts 2020
Nyhedsbrevets rejse: Fra markedsføring til produkt 12. november 2019
Screenshot-delinger stiller krav til mobildesignet 27. maj 2019
Godt indhold kræver godt samarbejde 20. marts 2019
Fra Facebook til robotter: Medierne skifter fokus 4. marts 2019
Hvem vil hjælpe de ældre med at bruge sociale medier? 6. februar 2019
Nyheder glider i baggrunden i vores liv 4. februar 2019
Journalisten overvejede Washington Post-CMS 19. januar 2019
Politico Europe viser os, hvorfor medier skal produktudvikle 18. januar 2019
Skal man interviewe før eller efter prototypen? 10. januar 2019
Nichemediet som platform 2. januar 2019
Juleferielæsning #22: ‘What the NYT’s Facebook Investigation Really Tells Us’ af Will Oremus 22. december 2018
Juleferielæsning #21: Mediernes Fremtid 21. december 2018
Juleferielæsning #20: ‘Knud Romer: Facebook er en kræftsvulst på internettet’ fra Politiken 20. december 2018
Juleferielæsning #19: ‘The Future of Voice and the Implications for News’ fra Reuters/Oxford 19. december 2018
Nyt essay: Facebook og Jurassic Park 18. december 2018
Juleferielæsning #18: ‘Why Today’s Tech Narrative is Way Ahead of Reality’ af Sam Lessin 18. december 2018
Juleferielæsning #17: ‘Publishers are concerned about the power of platforms but think their own failings may be a bigger problem’ fra Reuters/Oxford 17. december 2018
Juleferielæsning #16: ‘Marketing Myopia’ af Theodore Levitt 16. december 2018
Juleferielæsning #15: ‘Stop “delivering” software with Agile — it doesn’t work’ fra UX Collective 15. december 2018
Juleferielæsning #14: ‘Among the audience’ fra The Economist 14. december 2018
Juleferielæsning #13: ‘Finding the Right Job For Your Product’ af Clayton M. Christensen og andre 13. december 2018
Juleferielæsning #11: Fra Damgaard til Microsoft af Hans Peter Bech 11. december 2018
Juleferielæsning #10: Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag af Morten Münster 10. december 2018
Har dit team et team-dokument? 9. december 2018
Juleferielæsning #9: Innovation As Usual af Paddy Miller og Thomas Wedell-Wedellsborg 9. december 2018
Juleferielæsning #8: Journalistiske entreprenører af Geir Terje Ruud 8. december 2018
Juleferielæsning #7: Digital journalistik af Aske Kammer 7. december 2018
Juleferielæsning #6: Form Fremtiden af Christian Bason 6. december 2018
Juleferielæsning #5: The Content Trap af Bharat Anand 5. december 2018
Juleferielæsning #4: Getting Real af ’37signals’ 4. december 2018
Juleferielæsning #3: Don’t Make Me Think af Steve Krug 3. december 2018
Juleferielæsning #2: The Filter Bubble af Eli Pariser 2. december 2018
Juleferielæsning #1: Steve Jobs af Walter Isaacson 1. december 2018
Kære medier, sådan kan I forstå jeres brugere 9. november 2018
Sæt lyd på dit kerneprodukt 7. november 2018
Kan vi droppe ordet “mikrobetaling”? 1. november 2018
Hvad er det, en e-avis kan? 12. oktober 2018
Journalister er ideelle produkt-interviewere 20. september 2018
Faren ved at lade et produkt afhænge for meget af andre 20. august 2018
Hvad er der galt med brainstorming? 21. juni 2018
Digital Ugerevy vender tilbage! 14. juni 2018
Product-research: Husk dine “users” og “choosers” 11. juni 2018
Customer Jobs er ikke kundebehov 18. april 2018
Anmeldelse: ‘Digital journalistik’ – en bog af Aske Kammer 28. februar 2018
Kan man overhovedet lave et medie for de unge? 21. februar 2018
Rammer Facebooks tiltag egentlig “Fake News”-medier? 14. februar 2018
Brug dit kerneprodukt i din innovation 31. januar 2018
“Fake News”: Facebooks nye metode er problematisk 20. januar 2018
Post-News Feed: Vil medierne bruge Facebook-grupper? 16. januar 2018
Det er Facebook, der er platformen, ikke medierne 12. januar 2018
Er mediernes egne mangler værre end Facebook og Google? 11. januar 2018
Historien om Danmarks første redaktionelle udviklingsteam 7. januar 2018
Podcast: 5 bud på medieåret 2018 – og en joker 5. januar 2018
Facebooks Fake News-fejltagelse 29. december 2017
5 bud på medieåret 2018 – og en joker 19. december 2017
Hands On: Sådan laver du en tråd med Twitters nye værktøj 13. december 2017
Medier får mindre trafik fra Facebook, mere fra Google 12. december 2017
Hvad kan en bog fra 1922 fortælle os om mediernes udfordringer i dag? 12. december 2017
Instagram egner sig ikke til aktuelt indhold 11. december 2017
Freemium er ikke den rigtige model for alle 5. december 2017
Opsamlingen har fået et navn: Sig hej til ‘Digital Ugerevy’ 30. november 2017
Derfor arbejder de med designsprints hos Peytz & Co 29. november 2017
Podcasting: Sådan løste jeg mine akustikproblemer 29. november 2017
Hands On: Tag screenshots med tekstgenkendelse 24. november 2017
8 anbefalinger til en mere effektiv digital strategi 23. november 2017
Rapport: Sociale medier-redaktioner skal fokusere mindre på links og mere på misinformation 17. november 2017
Premium-indhold: Hængelåse og stjerner 16. november 2017
Hands On: Se hvor mange klik andre får på deres goo.gl- og bit.ly-forkortede links 15. november 2017
Nyhed: Lyt til artikler 14. november 2017
Færre projekter, flere produkter 14. november 2017
Indholdsdata: News Quality Scoring Project vil kombinere det bedste indhold med de rigtige annoncer 9. november 2017
Skal danske medier have en strategi for lyd? 8. november 2017
Hands On: Få artikler læst op i Pocket-app’en 7. november 2017
Se de tweets, andre fortryder 6. november 2017
Hands On: Screenshots i Firefox Quantum 5. november 2017
Hvad er et medies Facebook-side egentlig værd? 2. november 2017
Er medierne omsider begyndt at tage teknologi alvorligt? 31. oktober 2017
Laboratorie og chatbot: Sådan arbejder TV MIDTVEST med innovation 27. oktober 2017
Medierne får for lidt ud af deres anmeldelser 23. oktober 2017
larskjensen.dk kører nu på sikker forbindelse 20. oktober 2017
Anmeldelse: ‘Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag’ – en bog om adfærdsdesign 12. oktober 2017
Tjeklister: Gør strategi og forandringer håndgribelige 3. oktober 2017
Firefox vender tilbage med større muskler i ny version 1. oktober 2017
Kan Apples iOS 11 blive QR-kodernes redning? 27. september 2017
Boganmeldelse: ‘Scrum’ af Jeff Sutherland 22. september 2017
Hvorfor tror mange mediefolk, at længere er bedre? 8. september 2017
Hvad er Holacracy? 5. september 2017
Podcast-anbefaling: Slate Technology – Spoken Edition 24. august 2017
Bureaukrati rammer især dem, der skaber kundeværdi 15. august 2017
UX-design handler om mere end produktdesign 2. august 2017
Patientoplevelse: Designtænkning i sundhedssektoren 31. juli 2017
Åbne kontormiljøer kan ikke stå alene 24. juli 2017
Lean Startup: Alle kan være et ‘startup’ 24. juli 2017
Fake News: Gør advarslerne og rettelserne det værre? 10. juli 2017
Performance: Cookies giver dig mere troværdige målinger 15. juni 2017
Minimum Viable Product (MVP) er ikke din ‘Version 1’ 2. april 2017
Fremtidens forretningsmodeller: Abonnenter vs. annoncører 13. januar 2017
Kan vi bruge bots til journalistik? 13. april 2016
Ét flueben i WebPageTest kan betyde meget for din performance-måling 15. februar 2016